Наближався перший день весни, а це означає, що мені скоро треба було їхати здавати практичний екзамен з водіння.
Щоб підготуватися, я завчасно орендував машину ще в суботу, з розрахунком проїхатися по району біля того місця де буду здавати. Як запланував, так і зробив. В неділю пів дня катався біля DMV в Редвуд-Сіті. Райончик там, я вам скажу, оригінальний. Там і залізниця якась і купа шкіл, ще всякі штуки, одним словом все на купу. Так що я від того катання тільки розстроївся :) Але зате потренувався добре крутити головою, ввесь час тримати дві руки на кермі і зупинятися далеко від машини попереду :)
Машина така класна цього разу попалася – Mazda-3 2010 року. Така типу зі спортивним передком, 2-літровий двигунець, коротше класна машинка і новенька така. Правда вийшло дорогувато, бо довелося купити всі можливі страхівки у прокатної компанії, щоб вони мені виписали спеціальний лист для DMV, який підтверджував, що я застрахований повністю і можу на цій машині здавати тест. Без такого листа мене б до екзамену не допустили.
Так от, звикся я вже з машинкою за кілька днів, настав вівторок і я поїхав зранку в DMV. Так як мені видали тимчасові права, а не дозвіл на навчання, то я міг їхати сам. Якби ж у мене до того не було прав в Україні, то мені б видали лише дозвіл на навчання, і мене б мусів хтось привезти на тест і відвезти назад. До речі, оригінальна ситуація би склалася, якби я не здав тест. За законом мої тимчасові права б іще діяли, тому після того як інструктор би визнав мене непридатним до водіння автомобілем, я б сів і поїхав назад додому :)
Кількість спроб здавати водіння тут, здається, не обмежена. Єдине обмеження – це термін дії тимчасових прав. Якщо строк дії тимчасових прав вичерпається, то потрібно знову здавати письмовий екзамен. Я чув історії про те як люди здавали практичний тест аж з 6-го разу. Тому вирішив добре підготуватися. В принципі, готуватися багато не треба було, просто потрібно було потренувати кілька водійських звичок і потім сконцентруватися на екзамені, щоб безпомилково виконувати всі необхідні пункти при кожному маневрі.
Ось набір речей, які варто виконувати як мінімум під час водійського тесту, хоча вони і під час щоденного водіння не зашкодять:
- Трафік-чек (перевірка трафіку) – багато крутити головою при проходженні кожного перехрестя, перед кожним поворотом, дивитися по сторонах щоб перевірити чи ніхто на вас не їде;
- Перевірка блайнд-спотів (ділянок поза зоною видимості дзеркал) – ще більше вивертати голову але у відповідну сторону коли перестроюєшся в іншу полосу;
- При русі назад дивитися назад а не у дзеркало заднього виду;
- Щоразу перед натисканням гальм дивитися в дзеркало заднього виду;
- Гальмувати завчасно, а не різко;
- Зупинятися перед обмежувальними лініями;
- На знак Стоп зупинятися повністю, а не пригальмовувати;
- Зупинятися не впритул до наступної машини, інструктор повинен бачити колеса машини попереду;
- Очі мають часто бігати по сторонах і перевіряти дзеркала та ситуацію на дорозі.
Багато з цих пунктів здаються очевидними, бо те саме написано в довіднику для водія, але той хто водить, погодиться, що часто ми не виконуємо більшість з них. На екзамені треба сконцентруватися і виконувати всі ці правила і якщо ви ще й вмієте їздити, то тоді проблем не буде. Зокрема, правило про активне крутіння головою дуже важливе – крутити треба так, щоб інструктор помітив, це частина кожного маневру, тому на цьому можна втратити дуже багато балів.
Отже, повертаємося до мого екзамену. Приїхав я в DMV на своїй орендованій Мазді на 9 ранку. На здачу водійського тесту ще не було нікого. Я під’їхав туди куди треба (я ще в неділю перевірив куди треба заїжджати, щоб потім не плутатися) і став чекати екзаменатора. Прийшов екзаменатор і ми почали зі стандартної перевірки авто на придатність до тесту. Перевірили страхівку, там все було добре. Потім перевірили всі сигнали, повороти, наявність дзеркал і таке інше. Тоді екзаменатор каже: “Все працює добре і машина готова до тесту, але ми на ній їхати не можемо, бо у неї прострочена реєстрація. Реєстрація закінчується в лютому.”
Тобто вчора!!! Сьогодні перше березня!
Ну як же могло так не повезти! І ті олені в прокаті, теж вчудили... Я ж їм казав, що буду здавати тест першого березня, вони мені ще удачі побажали. Во дають!
Ну що робити... Кажу екзаменатору, що зараз подзвоню в прокат, хай дають мені іншу машину, але мені доведеться їхати пів години туди і ще пів години назад, це не рахуючи часу на те, щоб переоформити все в офісі прокату. Екзаменатор сказав, що вони працюють до 5 вечора, так що я повинен встигнути. На тому слові, я тут же подзвонив в прокат, пояснив ситуацію і поїхав.
Звісно, коли спішиш, то мусиш попасти в затор на фрівеї. Здається я перший раз просто стояв на фрівеї. Правда зовсім не довго, але потік просто став, потім повільно поїхав (нагадаю, що обмеження швидкості на фрівеї 65 миль/годину – це на 60-65 миль більше ніж швидкість з якою рухався потік).
Хоч трохи повільно, але я таки добрався в прокат і попросив поміняти машину. Вони почали розказувати яку класну машину вони можуть мені дати і шо в ній є. Я їм культурно пояснив, що мені всерівно яка там буде машина, головне, щоб у неї була дійсна реєстрація. З того всього виїхав я з прокату на повнорозмірному гібриді з шкіряним салоном і супутниковим радіо – Nissan Altima, 2009 року. В мене перед тим були трохи погані враження про гібриди, бо довелося трошки їздити на Toyota Prius, і мені не дуже сподобалося. Але цей гібрид зовсім інакший. В нього під капотом 2.5 літровий мотор! Так що потужності цьому гібриду не бракує. Одже, заміна вийшла досить непогана. Правда мені довелося довго налаштовувати під себе сидіння і кермо, так щоб і ноги влазили і руки витягнутими не треба було тримати. Отже все налаштував, перевірив чи працюють всі сигнали, щоб не довелося повертатися знову і поїхав знову на тест.
Коли приїхав цього разу, то вже був 5-им у черзі. Довелося трохи почекати. Нарешті дочекався своєї черги. Знову почали з перевірки авто, цього разу все нормально. Далі екзаменатор попросив мене показати сигнали поворотів рукою і знайти 5 головних важелів управління: ручне гальмо, щітки, аварійку, фари і підігрів заднього вікна. З цих 6-ти питань можна помилитися лише на 3, якщо не знаєш більше 3-ох, то тест автоматично провалено. В принципі, є сенс це все перевіряти, бо під час самого водіння, мені не довелося скористатися нічим з переліченого. Я все знав, звісно… але залип на підігріві вікна. Щось мене перемкнуло і я його не бачив. Так я заробив свій перший мінус. Але пізніше виправився, бо під час самого водійського тесту я так крутив головою і очима, що мені навіть в очі кинулася та сама кнопка підігріву вікна :)
Далі ми поїхали. Маршрут виявився надзвичайно простим. Кілька поворотів вліво і вправо, кілька змін полос руху, світлофори, стопи, проїзд по жилому районі, паралельна паркова біля бардюру (але там де не було інших машин :) ) і виїзд знову на дорогу, рух назад по прямій. От і все! Все разом зайняло хвилин 15-20. Я зробив 3 помилки з 15 дозволених. При цьому всі 3 помилки я зробив при одному повороті на право: не покрутив головою по сторонах, зробив заширокий поворот і (відповідно) виїхав не на крайню, а на другу полосу.
Таким чином екзамен я здав. Видали мені чергові тимчасові права і тепер я вже чекаю на пластикові, які мають прийти поштою. Так що виявилося це зовсім не важко, особливо, якщо поставитися відповідально і підготуватися. Якби так знову довелося здавати, то ще би і час зекономив, бо перевірив би реєстрацію перед тим як їхати на тест :)
вівторок, 1 березня 2011 р.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Вітаю!
ВідповістиВидалити"- При русі назад дивитися назад а не у дзеркало заднього виду;"
Цікаве правило, пригадую коли у нас були жигульки, які мали тільки одне дзеркало зліва і посередині маленьке, то ти просто мисів дивитись назад, а вже коли стали нормальні дзеркала, то ти можеш дивитись через них і всі так почали робити.
Реєстрація машини чи що?
Бо виглядає так, що ти 1 березня вже на краденій машині був :).
Там приймає екзамен інструктор автошколи?, тобто не як у нас вуйко міліціонер.
А виглядає то як у фільмах?
Сидить інструктор біля шофера з листочком і ручкою і ставить там мінусики і плюсики?
Потім він каже, які помилки у тебе були?
Чекаємо третій пост про права, звісно з фоткою тих самих прав :).
Та ні, до чого тут автошкола, то щось типу ДАІ. Приймає екзаменатор, я не знаю, може і міліціонер колишній. Так, є в нього бланк, де він галочки ставить на всі помилки. Мені потім той бланк віддали на пам'ять, так само як і віддали були бланк коли я здавав письмовий тест.
ВідповістиВидалитиСам права чекаю... надіюся скоро прийдуть. Хоча, в принципі, не так що б мені терміново їх треба було...
А скільки ти можеш їздити на наших українських правах?
ВідповістиВидалитиБо в Європі здається 1 рік.
Ну тут питання трохи мутне. Поки ти не резидент, то можна по міжнародних правах в Каліфорнії їздити скільки хочеш. Але не зрозуміло, чи я резидентом рахуюся чи ні. Ніде чітко не написано.
ВідповістиВидалитиУ Європі якось отримують (в установах) статус резидента. Для цього здається подають документи якісь, які підтверджують, що вони живуть там певний час.
ВідповістиВидалитиПривіт Остап!Я з задоволенням читала твої дописи ,бо сама готуюся до практичного екзамену з водіння.Я ще ніколи не водила машину.Сьогодні в мене перший урок з вчителем.Надіюсь твої поради мені допоможуть!!!
ВідповістиВидалитиSHALAY,
ВідповістиВидалитиЯ так розумію, дія відбувається в Україні? Коли я вчився водити, то наймав інструктора з автошколи і вчився на його машині. Це найкращий і найшвидший спосіб навчитися водити, який я знаю. У нього спеціально обладнана машина з педалями на стороні інструктора, тому вже на першому-другому занятті можна виїждати і вчитися водити в місті. А Львів - то ідеальний навчальний полігон, там зібрані всі можливі і неможливі дорожні ситуації :)
Головна порада, яку можу дати - не втрачати пильність, навіть коли відчуваєш, що все вдається. Саме коли починаєш відчувати, що все йде плавно, треба не розслаблятися а сконцентруватися, щоб не допуститися помилки.
Впевненість прийде з часом, а з достатньою кількістю практики все дійде до автоматизму. Успіху!
Привіт Остап!Я теж у США у Чікаго.Вже пройшла письмовий тест ітепер готуюся до практичного.Трошки чоловік мене вчив їзди по-цвинтарі.Недавно знайшла доброго вчителя ,доречі він теж з Львівської області.Кожен день по-трошки драйвую по маленьких вуличках разом з чоловіком,але у нього лише інтернаціональні права і трошки маємо страху попастися копам.Ще раз дякую за докладний опис.Успіхів тобі у всьому!
ВідповістиВидалитиА, ну якщо мова йде про США, то певен, що поради знадобляться - тут саме на те дивляться, про що я написав.
ВідповістиВидалитиПравда навіть якщо не вдасться з першого разу, то не варто перейматися - багато людей пробують по кілька разів. Навіть досвідчені водії тут в штатах не завжди з першого разу здають, але то в основному через те, що не достатньо відповідально ставляться до екзамену.
В будь якому разі, головне тут зовсім не те, щоб здати екзамен. Головне - добре навчитися і набратися достатньо практики, адже ще доведеться їздити і їздити, а в реальному житті значно більше різних дорожніх ситуацій ніж на екзамені.
Пробую писати ще раз.Чомусь мої повідомлення не проходять.Я теж отримала драйвінг лайсенс з першого разу,навіть на це не сподівалася.
ВідповістиВидалитиОсь пройшов мій допис.Я тебе вітаю з покупкою такої прекрасної машини.Твої поради дуже мені допомогли.Успіхів тобі!!!
ВідповістиВидалитиВітаю! Приємно чути, що я чимось зміг допомогти. Тепер побажаю легкої їзди і хороших доріг! ;)
ВідповістиВидалитиЧесно, аж з'явилося натхнення писати більше про свій досвід, коли взнав, що він таки комусь може згодитися :)
However, contemplating that you’re 카지노 getting an enormous 400% match bonus as much as} $4,000, the WR isn’t really a shock. Certain provides are specifically designed for live vendor video games and desk video games. For example, cashback provides are usually utilized to live blackjack and roulette.
ВідповістиВидалити